Ogólne warunki Sprzedaży  
LEDIN Group Sp. z o.o.

I. Definicje

Nabywca -osoba fizyczna, prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, z którą LEDIN Group Sp z o.o. zawarł lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży.

Dostawca – LEDIN Group Sp z o.o., właściciel marki LED line

Strona internetowa – strona internetowa LED line pod adresem www.ledline.pl .

OWS – niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży LED line.

Ogólne Warunki Gwarancji – warunki gwarancji dla przedmiotu Umowy Sprzedaży, zamieszczone na Stronie internetowej oraz przekazywane Nabywcy.

II. Postanowienia ogólne

1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży stanowią integralną część Umowy Sprzedaży przez którą rozumie się złożenie zamówienia przez Nabywcę oraz potwierdzenie go przez Odbiorcę. OWS stosuje się w całości również do umów dostawy oraz umów o świadczenie usług, realizowanych przez LEDIN Group Sp z o.o. na rzecz Nabywcy.

2. Całość świadczeń wykonywanych przez Dostawcę podlega poniższym warunkom, które stanowią nierozłączną część wszystkich umów, pomiędzy Nabywcą, a Dostawcą. Wszelkie dodatkowe lub rozbieżne ustalenia zawarte w dowolnym dokumencie wystawionym przez Nabywcę nie mają mocy wiążącej, chyba że zostaną zaakceptowane przez Dostawcę w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

3. OWS wiążą Nabywcę z chwilą:

a. złożenia przez niego zamówienia, lub

b. podpisania przez niego Umowy Sprzedaży, lub

c. złożenia oświadczenia o przyjęciu oferty LEDIN Group Sp z o.o.

4. Aktualna edycja Ogólnych Warunków Sprzedaży LEDIN Group Sp z o.o. znajduje się na stronie internetowej pod adresem: www.ledline.pl/strony/ows oraz www.ledin.pl/ow

III. Warunki cenowe i minimum logistyczne

1. Dostawca gwarantuje utrzymanie ceny w momencie złożenia zamówienia przez platformę B2B dostawcy.

2.W momencie składania zamówienia  zasada z ppkt. 1 nie obowiązuje w przypadku produktów aktualnie niedostępnych na stanie magazynowym, produktów na zamówienie lub z zerowym stanem magazynowym.

3. W przypadku zmiany cen Dostawca ma obowiązek poinformować nabywcę drogą mailową z 2-tygodniowym wyprzedzeniem o aktualizacji cen na produkty pod marką LED line, chyba, że indywidualne umowy o współpracy przewidują inaczej. W przypadku aktualizacji cen na produkty innych marek zasada informowania ze stosownym wyprzedzeniem nie obowiązuje.

4. Dla Zamówień krajowych strony ustalają minimum logistyczne, tj. minimalną wartość zamówienia w wysokości 1000 złotych netto – dla zamówień realizowanych telefonicznie i drogą elektroniczną , 700 złotych netto dla zamówień realizowanych przez platformę B2B od której dostawa towarów realizowana jest na koszt Dostawcy.

Dla zamówień międzynarodowych strony ustalają minimum logistyczne na rynki zagraniczne UE na kwotę 1200 EUR netto dla strefy 1 oraz 2. Dla strefy 3 i 4 mogą obowiązywać inne, wyższe taryfy. Szczegóły udostępnimy po kontakcie z przedstawicielem handlowym.

Minimum logistyczne obowiązuje wyłącznie dla produktów marki LED line oraz Merrytek. Dla wszystkich pozostałych kategorii produktowych nie obowiązuje zasada minima logistycznego i wszelkie przesyłki wyceniane są indywidualnie.

 5.  Jeżeli minimalna wartość zamówienia ostatecznie przyjętego do realizacji zamówienia będzie niższa niż minimum logistyczne, koszty transportu będą doliczone do ceny za towar jako osobna pozycja na fakturze. 

6. Tabela opłat za przesyłki obowiązująca od 01.01.2023r na terenie Polski:

UWAGA! 
* min. Ilość produktów o długości 3m w zamówieniu to 6 szt. W przypadku niespełnienia warunku koszt dostawy to 140 PLN netto. 

W przypadku przesyłek międzynarodowych obowiązuje oddzielny cennik dostępny po kontakcie z przedstawicielem Dostawcy.

7. Dostawca nie ubezpiecza zamawianych produktów od ryzyka transportowego. W przypadku powstałych uszkodzeń w wyniku transportu, Nabywca powinien sporządzić w obecności kuriera protokół powstałej szkody oraz przesłać go do Dostawcy w ciągu 7 dni od daty przyjęcia towaru.

IV. Terminy płatności i kredyt kupiecki

1. Dostawca ma możliwość przyznania Nabywcy odroczony termin płatności. Przyznanie odroczonego terminu płatności jest zależne od pozytywnej opinii u ubezpieczyciela. Przyznawany termin płatności w przypadku pozytywnej weryfikacji u ubezpieczyciela jest ustalany zawsze indywidualnie przez obie Strony.

2. Limit kredytowy dotyczy wszystkich niezapłaconych faktur w wartości brutto, nawet jeśli pozostają przed terminem obowiązującej płatności.

3. Jedyną możliwością dostarczenia towaru przez Dostawcę o wartości, która przekracza ustalony limit kredytowy jest dokonanie przedpłaty różnicy wartości zamówienia i limitu kredytowego na konto Dostawcy. 

4. Nabywca jest zobowiązany do terminowego regulowania płatności wynikających z prawidłowo wystawionej FV.

5. W przypadku opóźnień w regulowaniu płatności przez Nabywcę, Dostawca może wstrzymać realizację zamówień do momentu uregulowania zaległych płatności.

V. Dokumentacja i informacje o produktach

1. Informacje dotyczące produktów marki LED line, znajdujące się w dokumentach ofertowych, pismach, katalogach, broszurach i innych dokumentach, które wykorzystywane są przez Dostawcę w działalności gospodarczej, jak również zamieszczone na stronie internetowej oraz b2b, mają charakter orientacyjny i przybliżony, za wyjątkiem przypadków, w których wyraźnie określono, iż dane są kategoryczne. Rozbieżność pomiędzy danymi podanymi w wyżej opisanych materiałach, a stanem rzeczywistym jest dopuszczalna, przy czym Dostawca dokłada staranności, aby nie przekraczała wartości dopuszczonych przepisami.

2. Dokumentacja doręczana łącznie z produktem nie skutkuje przeniesieniem jakichkolwiek praw własności intelektualnej, przysługujących Dostawcy, na rzecz Nabywcy.

3. Pozostałe dokumenty stanowiące część oferty pozostają własnością Dostawcy i na wyraźne żądanie muszą być zwrócone, łącznie z wszystkimi ich kopiami.

VI. Odpowiedzialność za sytuacje nieprzewidziane

1. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Nabywcy za sytuacje spowodowane działaniem lub zaniechaniem dostawców LEDIN Group Sp. z o.o., których udział jest niezbędny do wykonania przedmiotu Umowy Sprzedaży. W takim przypadku Dostawca poinformuje Nabywcę o braku możliwości realizacji zamówienia zgodnie z Umową Sprzedaży lub o przesunięciu terminu realizacji zamówienia. Nabywca jest w takim przypadku uprawniony do rezygnacji z zamówienia w terminie 7 dni, licząc od dnia otrzymania informacji, o której mowa powyżej. W takim przypadku Nabywca zwolniony jest z odpowiedzialności wobec Dostawcy, a Nabywca nie jest zobowiązany do wykonania zobowiązania finansowego na rzecz Dostawcy.

2. Żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie lub niewykonanie umowy w takim zakresie, w jakim było to spowodowane przyczynami siły wyższej.

3. W przypadku, gdy zdarzenie powstałe w skutek siły wyższej trwa dłużej niż 14 dni, Dostawca jest uprawniony do rezygnacji z umowy w całości lub odstąpienia od jej wykonania w całości niewykonanej. W takim przypadku Dostawca zwolniony jest z odpowiedzialności wobec Nabywcy, a Nabywca nie jest zobowiązany do wykonania zobowiązania finansowego na rzecz Dostawcy.

VII. Gwarancja

Okres gwarancji na każdy produkt określony jest w karcie katalogowej produktu. Szczegółowe zasady gwarancji określone są w Instrukcji produktu.

VIII. Składanie i realizacja zamówień

1. Złożenie zamówienia do Dostawcy może nastąpić pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej, osobiście, ustnie w rozmowie telefonicznej, w systemie EDI lub poprzez platformę B2B należącą do Dostawcy. Zamówienia te są wiążące przez obie strony.

2. Dostawca udostępnia Kupującemu możliwość składania zamówień poprzez platformę zakupową B2B znajdującą się pod adresem  www.b2b.ledline.pl

3. Dostawca zrealizuje zamówienie tego samego dnia, o ile zamówienie zostało złożone nie później niż do godziny 12:00 za pomocą wiadomości e-mail , telefonicznie, osobiście w punkcie klienta oraz do godziny 13:00 za pomocą zamówienia złożonego przez platformę B2B w dzień roboczy. Zamówienia otrzymane po wskazanych godzinach lub w dni niepracujące będą realizowane w następnym dniu roboczym.

4. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia w całości Dostawca powiadomi o tym fakcie Nabywcę oraz przystąpi do realizacji zamówienia tylko w tej części, w jakiej jest to możliwe, chyba że Kupujący w zamówieniu wyraźnie zaznaczył, iż w przypadku braków określonego towaru zamówienie w pozostałym zakresie nie jest wiążące.

5. Prawo własności dostarczonego towaru przechodzi na Nabywcę z chwilą otrzymania pełnej płatności należności wynikającej z prawidłowo wystawionej Faktury Vat przed Dostawcę.

6. Potwierdzeniem przyjęcia i realizacji zamówienia będzie wystawiona i wysłana faktura vat.

7. W przypadku stwierdzenia przez Nabywcę, wadliwości lub niekompletności dostarczonego przez Dostawcę towaru, Nabywca zobowiązany jest w terminie 7 dni od daty doręczenia dostawy powiadomić droga elektroniczną Dostawcę, a następnie sporządzić protokół reklamacyjny w formie pisemnej i dostarczyć go niezwłocznie do Dostawcy.

8. Nie zgłoszenie zastrzeżeń przez Kupującego co do dostarczonego towaru w ciągu 7 dni od odebrania przesyłki będzie uważane za potwierdzenie prawidłowości dostawy.

9. Dostawca w ciągu 14 dni kalendarzowych od odbioru towaru, powiadomi Nabywcę o sposobie rozpatrzenia reklamacji.

IX. Zwroty

1. Zwrot zakupionego towaru nie jest możliwy chyba, że wynika to z odrębnych ustaleń między stronami lub też decyzja zakupowa Nabywcy została podjęta na podstawie błędnych informacji o charakterystyce produktu zawartych w karcie katalogowej.

X. Poufność

Wszelkie informacje techniczne, handlowe i finansowe, które Dostawca ujawni Nabywcy, są poufne. Nabywca jest zobowiązany do nieujawniania informacji osobom trzecim, o których mowa w niniejszym punkcie.

XI. Postanowienia końcowe

1. W przypadku gdy właściwy sąd orzeknie o nieważności lub nieskuteczności któregokolwiek z postanowień zawartych w niniejszych OWS, pozostałe postanowienia zachowują swoją skuteczność.

2. W zakresie nieuregulowanym w Umowie Sprzedaży oraz niniejszych OWS stosuje się właściwe przepisy prawa polskiego.